Η μεταμόρφωση της Kayra από μια άτολμη σε μια πολύ δυνατή μαθήτρια
Μάι 2019
Το τηλέφωνο χτύπησε στο κέντρο μάθησης Kumon. Η Sevda, η υπεύθυνη του κέντρου μάθησης , έσπευσε να το σηκώσει. Η κυρία στην άλλη άκρη της γραμμής μιλούσε βιαστικά και ζητούσε επειγόντως ραντεβού. «Σας παρακαλώ, μπορούμε να συναντηθούμε αύριο;»
Η επτάχρονη Kayra, ένα ήσυχο, ντροπαλό κοριτσάκι είχε πολλές δυσκολίες. Το σχολείο έχει μεγάλες απαιτήσεις, οι βαθμοί της δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των γονέων. Έχει πρόβλημα με τη διευθέτηση της μελέτης των εργασιών που της βάζει το σχολείο για το σπίτι και δεν έχει αυτοπεποίθηση.
«Μπορείτε να βοηθήσετε την κόρη μου;», ρωτούσε η μητέρα ξανά και ξανά.
Ανησυχούσε πραγματικά πάρα πολύ. «Φυσικά και μπορώ, μην ανησυχείτε», τη διαβεβαίωσε η Sevda με ήρεμη φωνή. « Πρώτα θέλουμε να δούμε τι ΜΠΟΡΕΙ να κάνει η κόρη σας .» Μια πόρτα άνοιξε και μαζί της εμφανίστηκε νέα ελπίδα για τη μητέρα, ενώ η Kayra και η μητέρα της έμπαιναν στο κέντρο.
Δύο χρόνια αργότερα ξανασυνάντησα τη μητέρα της Kayra στο κέντρο μάθησης Kumon, η οποία περίμενε την κόρη της με ένα αστραφτερό χαμόγελο. Έχει αλλάξει πολύ. Είναι χαλαρή, γεμάτη εμπιστοσύνη στο παιδί της: «Η μέθοδος Kumon είναι ιδανική για την Kayra. Δεν πήρε μόνο φοβερούς βαθμούς, αλλά προχωρά γρήγορα και στα μαθηματικά. Κάνει μόνη της τις ασκήσεις για το σπίτι. Έχει μάθει να αναλαμβάνει την ευθύνη για τις υποχρεώσεις της, έγινε πιο ανεξάρτητη και είναι η καλύτερη της τάξης στα Αγγλικά.»
«Μετά από οχτώ μήνες στην Kumon έγινε μια τεράστια αλλαγή», θυμάται η υπεύθυνη του κέντρου μάθησης. «Το πρόγραμμα των αγγλικών της Kumon έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Έπρεπε να μιλά δυνατά στο μάθημα και να καταπολεμήσει το άγχος της. Τώρα μιλά δυνατά. Έχει ανοιχτεί. Αλλά και με το πρόγραμμα των μαθηματικών αφομοίωσε γνώσεις και απέκτησε περισσότερη αυτοπεποίθηση. Προτού έρθει στην Kumon, τα μαθηματικά δεν άρεσαν στην Kayra, γιατί δεν μπορούσε να οπτικοποιήσει τους αριθμούς στο μυαλό της. Όταν, για παράδειγμα, έγραφε τον αριθμό 24, έγραφε πρώτα το 4 και μετά το 2, όπως λέμε τους αριθμούς στα γερμανικά (24=4 + 20). Τώρα μαθαίνει με όρεξη και με στόχο να κερδίσει το ασημένιο μετάλλιο μέχρι τον Αύγουστο, γιατί τότε θα βρίσκεται δύο χρόνια μπροστά από το σχολικό της επίπεδο. Επίσης, ξέρει τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει και ήδη σχεδιάζει τη ζωή της. Η Kayra θέλει να πάει στο Γενικό Λύκειο. Δεν το αποφάσισαν οι γονείς της, αλλά η ίδια.»
«Μαμά, μαμά», ακούω το κοριτσάκι να φωνάζει. Τελείωσα. Η Kayra τρέχει στη μητέρα της. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα, έρχεται τρέχοντας ένα άλλο κοριτσάκι. Κοιτάζω τη μαμά με περιέργεια. «Δήλωσα και την τετράχρονη κόρη μου. Δεν θέλω να περιμένω να εμφανιστούν προβλήματα στο σχολείο. Θέλω να γίνει πιο έξυπνη και να λάβει την καλύτερη εκπαίδευση, θέλω να της δώσω ένα καλό μέλλον.»
Η επτάχρονη Kayra, ένα ήσυχο, ντροπαλό κοριτσάκι είχε πολλές δυσκολίες. Το σχολείο έχει μεγάλες απαιτήσεις, οι βαθμοί της δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των γονέων. Έχει πρόβλημα με τη διευθέτηση της μελέτης των εργασιών που της βάζει το σχολείο για το σπίτι και δεν έχει αυτοπεποίθηση.
«Μπορείτε να βοηθήσετε την κόρη μου;», ρωτούσε η μητέρα ξανά και ξανά.
Ανησυχούσε πραγματικά πάρα πολύ. «Φυσικά και μπορώ, μην ανησυχείτε», τη διαβεβαίωσε η Sevda με ήρεμη φωνή. « Πρώτα θέλουμε να δούμε τι ΜΠΟΡΕΙ να κάνει η κόρη σας .» Μια πόρτα άνοιξε και μαζί της εμφανίστηκε νέα ελπίδα για τη μητέρα, ενώ η Kayra και η μητέρα της έμπαιναν στο κέντρο.
Δύο χρόνια αργότερα ξανασυνάντησα τη μητέρα της Kayra στο κέντρο μάθησης Kumon, η οποία περίμενε την κόρη της με ένα αστραφτερό χαμόγελο. Έχει αλλάξει πολύ. Είναι χαλαρή, γεμάτη εμπιστοσύνη στο παιδί της: «Η μέθοδος Kumon είναι ιδανική για την Kayra. Δεν πήρε μόνο φοβερούς βαθμούς, αλλά προχωρά γρήγορα και στα μαθηματικά. Κάνει μόνη της τις ασκήσεις για το σπίτι. Έχει μάθει να αναλαμβάνει την ευθύνη για τις υποχρεώσεις της, έγινε πιο ανεξάρτητη και είναι η καλύτερη της τάξης στα Αγγλικά.»
«Μετά από οχτώ μήνες στην Kumon έγινε μια τεράστια αλλαγή», θυμάται η υπεύθυνη του κέντρου μάθησης. «Το πρόγραμμα των αγγλικών της Kumon έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Έπρεπε να μιλά δυνατά στο μάθημα και να καταπολεμήσει το άγχος της. Τώρα μιλά δυνατά. Έχει ανοιχτεί. Αλλά και με το πρόγραμμα των μαθηματικών αφομοίωσε γνώσεις και απέκτησε περισσότερη αυτοπεποίθηση. Προτού έρθει στην Kumon, τα μαθηματικά δεν άρεσαν στην Kayra, γιατί δεν μπορούσε να οπτικοποιήσει τους αριθμούς στο μυαλό της. Όταν, για παράδειγμα, έγραφε τον αριθμό 24, έγραφε πρώτα το 4 και μετά το 2, όπως λέμε τους αριθμούς στα γερμανικά (24=4 + 20). Τώρα μαθαίνει με όρεξη και με στόχο να κερδίσει το ασημένιο μετάλλιο μέχρι τον Αύγουστο, γιατί τότε θα βρίσκεται δύο χρόνια μπροστά από το σχολικό της επίπεδο. Επίσης, ξέρει τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει και ήδη σχεδιάζει τη ζωή της. Η Kayra θέλει να πάει στο Γενικό Λύκειο. Δεν το αποφάσισαν οι γονείς της, αλλά η ίδια.»
«Μαμά, μαμά», ακούω το κοριτσάκι να φωνάζει. Τελείωσα. Η Kayra τρέχει στη μητέρα της. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα, έρχεται τρέχοντας ένα άλλο κοριτσάκι. Κοιτάζω τη μαμά με περιέργεια. «Δήλωσα και την τετράχρονη κόρη μου. Δεν θέλω να περιμένω να εμφανιστούν προβλήματα στο σχολείο. Θέλω να γίνει πιο έξυπνη και να λάβει την καλύτερη εκπαίδευση, θέλω να της δώσω ένα καλό μέλλον.»