Μαθηματικών
«Για τους γιους μας, η μέθοδος KUMON συμπληρώνει ιδανικά το νηπιαγωγείο.»
Μάι 2019
Ένα ήσυχο κυριακάτικο απόγευμα οι γονείς του Paul κάθονταν στην καφετέρια και παρατηρούσαν τον γιο τους να παίζει με τα αγαπημένα του ζωάκια. Ξεχώριζε τους σκύλους, τους έβαζε σε μια σειρά και τους μετρούσε. Μετά, κοίταξε τους γονείς του και είπε. «Θέλω να κάνω ό,τι έκανε το μεγάλο αγοράκι στο τρένο.» Το «μεγάλο αγοράκι» ήταν δέκα χρονών έλυνε ασκήσεις μαθηματικών της μεθόδου Kumon.
Ο Paul ξεκίνησε το πρόγραμμα μαθηματικών της μεθόδου Kumon, όταν ήταν τεσσάρων χρονών. «Στο νηπιαγωγείο παίζει και καλά κάνει. Αλλά η μέθοδος Kumon του δίνει τροφή για σκέψη. Αυτά τα δύο αλληλοσυμπληρώνονται με πολύ καλό αποτέλεσμα. Με τη μέθοδο Kumon ο Paul έχει περισσότερη ισορροπία. Μας πήρε λίγο καιρό να προσέξουμε ότι ο γιος μας χρειάζεται την πρόκληση για να μαθαίνει. Έμαθε μόνος του να γράφει, να διαβάζει και να κάνει υπολογισμούς. Απολαμβάνει τις στιγμές όταν ανακαλύπτει κάτι νέο μόνος του. Όταν βρίσκει τη σωστή λύση, είναι πολύ περήφανος για τον εαυτό του, χοροπηδά και έρχεται τρέχοντας να μας δείξει τι κατάφερε», λέει ο μπαμπάς του.
Ο Paul είναι τώρα πεντέμισι χρονών και κάνει ασκήσεις πολλαπλασιασμού. Η παιδαγωγός του, Sonja Graf, δηλώνει γεμάτη περηφάνια: «Ο Paul καταλαβαίνει πολύ γρήγορα νέες μαθηματικές έννοιες. Είναι πάντα ανυπόμονος να δει ποιο θα είναι το επόμενο βήμα και διψά για μάθηση. Για παράδειγμα, όταν βλέπει έναν άλλο μαθητή να κάνει διαίρεση, με ρωτά: Αυτό τι είναι; Θέλω να το κάνω κι εγώ.’ Θέλει να μάθει τα όριά του και διασκεδάζει με την όλη διαδικασία. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτήν τη μέθοδο τόσο ενδιαφέρουσα. Η μέθοδος Kumon δεν βάζει κανένα όριο στη μάθηση των παιδιών.»
Ήταν συναρπαστικό να παρατηρώ τον Paul στη διαδικασία αυτή. Έβλεπα πώς έλαμπαν τα μάτια του, πόση αυτοπεποίθηση είχε και με πόσο ζήλο συμπλήρωνε τις ασκήσεις που είχε μπροστά του. Σήκωνε το βλέμμα μόνο λίγες φορές, για να δει τον μικρότερο αδελφό του που καθόταν μερικές σειρές μακριά του.
«Ο Hendrik είναι μόλις τριών χρονών, αλλά θέλει να κάνει ό,τι και ο μεγαλύτερος αδελφός του», λέει ο μπαμπάς. «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα χαιρόταν τόσο πολύ τη μάθηση. Έχει κάνει και αυτός μεγάλη πρόοδο, κάτι που είναι πραγματικά εκπληκτικό. Ναι, τα παιδιά πρέπει να παίζουν και ο ίδιος παίζει όπως τα παιδιά της ηλικίας του. Αλλά με τη μέθοδο Kumon η μάθηση και το παιχνίδι συνδυάζονται. Βλέπω ότι πρέπει να εξασκηθεί περισσότερο, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα, γιατί η μάθηση με τη μέθοδο Kumon προσαρμόζεται στις ικανότητες του κάθε παιδιού.»
Ο Paul ξεκίνησε το πρόγραμμα μαθηματικών της μεθόδου Kumon, όταν ήταν τεσσάρων χρονών. «Στο νηπιαγωγείο παίζει και καλά κάνει. Αλλά η μέθοδος Kumon του δίνει τροφή για σκέψη. Αυτά τα δύο αλληλοσυμπληρώνονται με πολύ καλό αποτέλεσμα. Με τη μέθοδο Kumon ο Paul έχει περισσότερη ισορροπία. Μας πήρε λίγο καιρό να προσέξουμε ότι ο γιος μας χρειάζεται την πρόκληση για να μαθαίνει. Έμαθε μόνος του να γράφει, να διαβάζει και να κάνει υπολογισμούς. Απολαμβάνει τις στιγμές όταν ανακαλύπτει κάτι νέο μόνος του. Όταν βρίσκει τη σωστή λύση, είναι πολύ περήφανος για τον εαυτό του, χοροπηδά και έρχεται τρέχοντας να μας δείξει τι κατάφερε», λέει ο μπαμπάς του.
Ο Paul είναι τώρα πεντέμισι χρονών και κάνει ασκήσεις πολλαπλασιασμού. Η παιδαγωγός του, Sonja Graf, δηλώνει γεμάτη περηφάνια: «Ο Paul καταλαβαίνει πολύ γρήγορα νέες μαθηματικές έννοιες. Είναι πάντα ανυπόμονος να δει ποιο θα είναι το επόμενο βήμα και διψά για μάθηση. Για παράδειγμα, όταν βλέπει έναν άλλο μαθητή να κάνει διαίρεση, με ρωτά: Αυτό τι είναι; Θέλω να το κάνω κι εγώ.’ Θέλει να μάθει τα όριά του και διασκεδάζει με την όλη διαδικασία. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτήν τη μέθοδο τόσο ενδιαφέρουσα. Η μέθοδος Kumon δεν βάζει κανένα όριο στη μάθηση των παιδιών.»
Ήταν συναρπαστικό να παρατηρώ τον Paul στη διαδικασία αυτή. Έβλεπα πώς έλαμπαν τα μάτια του, πόση αυτοπεποίθηση είχε και με πόσο ζήλο συμπλήρωνε τις ασκήσεις που είχε μπροστά του. Σήκωνε το βλέμμα μόνο λίγες φορές, για να δει τον μικρότερο αδελφό του που καθόταν μερικές σειρές μακριά του.
«Ο Hendrik είναι μόλις τριών χρονών, αλλά θέλει να κάνει ό,τι και ο μεγαλύτερος αδελφός του», λέει ο μπαμπάς. «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα χαιρόταν τόσο πολύ τη μάθηση. Έχει κάνει και αυτός μεγάλη πρόοδο, κάτι που είναι πραγματικά εκπληκτικό. Ναι, τα παιδιά πρέπει να παίζουν και ο ίδιος παίζει όπως τα παιδιά της ηλικίας του. Αλλά με τη μέθοδο Kumon η μάθηση και το παιχνίδι συνδυάζονται. Βλέπω ότι πρέπει να εξασκηθεί περισσότερο, αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα, γιατί η μάθηση με τη μέθοδο Kumon προσαρμόζεται στις ικανότητες του κάθε παιδιού.»