Εργαζόμενη στον τομέα της εκπαίδευσης εδώ και αρκετά χρόνια, έχω καθημερινή σχέση με παιδιά δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, γεγονός που με κρατά πάντα ενήμερη όσον αφορά στις “εκπαιδευτικές εξελίξεις”. Κάπως έτσι, άκουσα για πρώτη φορά για την ιαπωνικής προέλευσης μέθοδο Kumon κι ενώ αναζητούσα πληροφορίες για να εγγράψω τα δικά μου παιδιά, βρέθηκα να δηλώνω ενδιαφέρον για να ανοίξω το δικό μου κέντρο. Είναι γεγονός ότι εδώ και χρόνια ήθελα να κάνω κάτι δικό μου, αλλά δεν είχε βρεθεί ακόμη αυτή η ιδέα που θα με έπειθε.
Η μέθοδος Kumon, αλλά και οι άνθρωποι που την εκπροσωπούν τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, με έπεισαν πάνω από όλα για το περιεχόμενό της, τις αξίες που τη διέπουν, αλλά και τους τόσο ανατρεπτικούς στόχους που θέτει. Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, εισχώρησα βαθιά στη φιλοσοφία του εμπνευστή της μεθόδου Toru Kumon και σύντομα κατάλαβα ότι η μέθοδος Kumon είναι πολύ περισσότερα από απλή εκμάθηση των Μαθηματικών και των Αγγλικών… Είδα στην πράξη ότι τα παιδιά, χάρη στα φυλλάδια της Kumon, μπορούν να παίρνουν γρήγορες αποφάσεις, να βρίσκουν μόνα τους λύση στη δυσκολία, να γίνονται ευέλικτα στη σκέψη τους και να ανταγωνίζονται συνεχώς τον ακόμη καλύτερο εαυτό τους.
Με απόλυτη σοβαρότητα και αφοσίωση σε αυτό που η Kumon πρεσβεύει, ήμουν όλο και πιο βέβαιη για την επιλογή μου. Άλλωστε, η 17ετής εμπειρία μου στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και η καλή γνώση των αναγκών ενός παιδιού, μου επέτρεψε να δω πόσο ξεχωριστή και αποτελεσματική είναι η μέθοδος Kumon, αφού υπόσχεται να κάνει τα παιδιά μας ανεξάρτητες και ισχυρές προσωπικότητες, εφόδια πολύ σπουδαία, αλλά και απαραίτητα, στις ανταγωνιστικές κοινωνίες που ζούμε. Και το σημαντικότερο…το επίτευγμα αυτό το καταφέρνουν μόνα τους, μέσα από τη διαδικασία της αυτο-μόρφωσης.
Ένα ακόμη στοιχείο που με μάγεψε στη μέθοδο της Kumon είναι η εξατομικευμένη μάθηση. Τα φυλλάδια, προσεκτικά σχεδιασμένα και μελετημένα, μπορούν να απευθύνονται σε κάθε παιδί ξεχωριστά και, μάλιστα, o instructor καλείται να ανακαλύπτει και να καλλιεργεί διαφορετικές κάθε φορά ιδιότητες, ανάλογες προς τις ανάγκες του κάθε παιδιού. Περίτρανη απόδειξη του ατομικού στοιχείου στάθηκε για μένα η προσωπική μου εμπειρία, ως μαμάς πια, όταν οι κόρες μου γράφτηκαν στο Kumon. Ξεκινώντας σε ηλικία 8 και 10 χρονών , πέρασαν πάνω από τα ίδια φυλλάδια με διαφορετικά αποτελέσματα για την καθεμία. Και οι δύο εξοικειώθηκαν εντυπωσιακά με τους αριθμούς και τις πράξεις, αλλά παράλληλα η μία βελτίωσε την αποτελεσματικότητά της και τον χρόνο της, ενώ η δεύτερη καλλιέργησε αυτό που είχε περισσότερη ανάγκη, την αυτοπεποίθησή της.
Κλείνοντας, θα ήθελα να δανειστώ δυο λόγια της κυρίας Αθανασίας Σίσκου, υπεύθυνης της Kumon Ελλάδας, τα οποία απηύθυνε στην μεγάλη μου κόρη όταν την πρωτογνώρισε και τα οποία συνοψίζουν κατά κάποιο τρόπο τη φιλοσοφία της μεθόδου: “Εμείς εδώ στην Kumon είμαστε σαν τα αεροπλάνα…πρώτα βεβαιωνόμαστε ότι πατάμε γερά στα πόδια μας και μετά πετάμε πολύ ψηλά!!”